torsdag 15. juli 2010

Andy

Maske: Mares Vision X
Snorkel: Mares Hydrex Purge
Føtter: Mares Avanti Excel
Drakt: Cressi Competition 5 mm - todelt, Cressi sokker - hansker er for pyser...
Våpen:
- Cressi Comanche 75 cm harpun
- JBL International slynge (lang)
- Cressi Lama kniv

Jeg tok PADI Open Water julen 1994 da jeg var på dykkerøya Utila utenfor kysten av Honduras. En fantastisk opplevelse å dykke på korallrevene der borte. Å svømme med skilpadder, haier og delfiner kan ikke beskrives. Det må oppleves.

Etter dette var jeg ute noen få ganger her i Norge, og det kan jo ikke sammenliknes. Oppvåkningen kom i 1998 da jeg var med på undervannsjakt etter Languster (likner på hummer) på Cuba. Her dykket alle uten flaske og de kom seg ned på bunn ved å binde en 20 kilo tung "moring" til livet for så å hoppe uti og synke til bunns... De hadde ikke drakter, svømmeføtter eller annet uytstyr. Kun maske!

Å se på disse gutta var inspirerende nok til at jeg kjøpte meg maske, snorkel og føtter og jeg har tilbrakt mange timer i vannflaten og på 5-6 meters dyp i feriene siden den gangen.

I Soon satser jeg på å fange fisk og skalldyr til egne gourmetmiddager, samt oppleve samholdet blant gutta med snorkel og pikk. =

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar