fredag 5. mai 2017

Det er ingen skam og snu

Sted: Kjøvangen
Dato: 4. Mail
Temperatur: 4-6 grader 
Sikt: 1-2 m 
Dykkere: Fredrik

Etter en meget god periode værmessig, kom endelig kvelden jeg skulle komme meg ut i fjorden igjen. Flere forsøk tidligere i uka ble skrinlagt fordi mørket falt på og denne karen ønsket lys. Med kamera og Ellen fulladet gikk turen rett ut på den gamle kaia på Kjøvangen.


Det var hverken lyst eller mørkt da jeg ankom. Ei heller var det dårlig eller god sikt. Skumring og ræva sikt var fasit. Når kamera ikke ville virke, grunnet en kjent feil som har levetid på en kabel eller noe å gjøre, var det ikke mye annet å gjøre enn lunke litt rundt, sjekke sikten litt lenger ned og i det hele tatt kjøle seg ned, for overoppheting var det null sjans for, til tross for høy innvendig temperatur.

Turen gikk fra brygga og bort til rødbua. Det var noe liv, et par små torsk, en ørret, 5-6 flate kompiser og et par fluefiskere. Men det var faktisk så dårlig sikt at det beste var å snu.

Og jeg snudde ikke bare engang med også da jeg kom opp i bilen igjen ble jeg nødt for å snu, og dette var faktisk høydepunktet for hele turen.

Som det kjente ordtaket lyder:
Hvordan man enn snur seg, så har man rumpa bak.

Altså det var RÆVVA.

Allerede lørdag er planen å ta med seg litt mildvær, finne bedre sikt på andre siden og i værste (eller beste) fall snu og vende andre siden rumpa. Bare å melde interesse.

Dagens selfie (før kamera ga opp):



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar