søndag 8. januar 2012

SnorkelHekkel har debutert!

Sted:Korkstrand
Dato:08.01.12
Vanntemp:ca 4 grader
Sikt: ca 6 meter
Dykkere: Rune og Nils Petter

Nei det er ikke snakk om DEN debuten (Den er for heftig til å omtale på denne bloggen...). Men i dag var det dagen da jeg fikk manna meg opp til å sjekke ut ryktene om hvor flott det er å dykke på vintern! Med solen god plassert på himmelen og fersk, nykverna kaffe på termosen lå alt til rette for en hyggelig debut.


Etter tips fra Nils Petter hadde jeg kledd på meg drakta allerede før jeg dro hjemmefra og kun minutter etter at bilen var parkert kunne jeg joine GyltePetter som selvfølgelig hadde hoppa uti leeenge før meg. 

Og det var slett ikke verst! Jo da jeg merka forskjell fra forrige dykk (en gang i høst), og huden i ansiktet, pekefingrene og føttene fikk seg et lite sjokk, men etter at disse kroppsdelene hadde dovnet bort var det en fornøyelig overraskelse å oppdage hvor god varme 5 mm neopren kan gi! Det ble vel en 45 minutter i vannet for min del og det dobbelte for NP.

Flere flyndrer ble observert, men ingen store nok til å plage med en harpun gjennom kroppen. Men fisk eller ei så var begge to var strålende fornøyd med dagen, dykket, samt det å overleve å stå naken i snøen på Krokstrand etter å ha tatt av drakta....


Gleder meg allerede til neste gang!

Polter


3 kommentarer:

  1. Jeg regner med dere i god SnorkelÅnd plukket ett eller annet fra havet eller stranden og la i søpla ....

    Forøvrig godt å ha SnorkelHekkel med for fullt igjen.

    SvarSlett
  2. Og intet mindre en skremmende start av Gylta. 5 dykk den første uken i Januar, dette blir umulig å slå

    SvarSlett
  3. SnorkelJeger 20119. januar 2012 kl. 22:21

    Skremmende god start, men blir nok en drøy uke før jeg kommer meg i vannet igjen.
    Tror ikke jeg snitter på 5 dykk i uka gjennom hele året, det er nok bare en drøm :-)

    SvarSlett