mandag 20. juni 2011

Snorkeltilbud fra Gullsmeden

 I forbindelse med min nye greie, kontaktet jeg gullsmeden i Son, ingen ringere enn Tomas Sættem, for et skikkelig SnorkelTilbud til alle oss SnorkelP...

Gutten var ikke sen med å sette sammen en SnorkelP... akke det lukter rødvin av. For en moderat flaske rødvin får vi følge "starter kit": Et stykk skinn reim, håndknytt og tilpasset ditt store eller lille hue, og en grei gjeng med sølvringer, også disse håndlaget. Tvinnet og håndsagd. Om man ønsker ferdiglagde smykker av sankede skjell og skatter er hand selvfølgelig villig til å ta på seg det arbeidet og bistå med både ide og design. Det er bare å prate med den koselige smeden i Son sentrum.

Hva er så min greie ...
For hvert dykk jeg tar, skal jeg plukke med meg noe jeg har lyst til å henge på SnorkelP... akken fra gullsmed Sættem. Jeg skal gå med det, til manges ergrelse eller misunnelse, stadig. Oppfordrer andre SnorkelPik(k)er til å gjøre det samme. Stikk innom Soon Smykkeverksted, fremvis SnorkelPikken og en flaske moderat, eller bedre, rødvin. Da får du både pakken og se ekte håndarbeid av en ekte gullsmed.
















Vi kan forøvrig røpe at gullsmeden sin interesse for kunsten av å smykke eller utsmykke, startet med sanking av skjell på diverse dykkerplasser.

Mot slutten av sesongen kårer vi også årets SnorkelP...smykke som blir rikelig premiert.

1 kommentar:

  1. Fillern, visste jeg burde tatt vare på det døde beistet jeg fant i Hulvika...

    SvarSlett