fredag 2. september 2011

SnorkelLue ga SnorkelRekord

Sted: Sjøhagen
Dato: 1. september
Vanntemp: ca 17(?) grader
Sikt: 3 meter
Dykkere: Nils Petter og Fredrik

Kommentar: Blikkstille vann, sol og god form. Alt lå til rette for et dykk denne tidlige ettermiddagen. NP stakk nedom Sjøhagen og forsikret om at sikten var ok + og at vannet var blått. Da vi var på plass, kom det sporenstreks fra undertegnede:
- Dette vannet er brunt

NP syntes jeg var i overkant pessimistisk, mens jeg mente jeg bare påpekte fakta. Han tilbød seg å dykke, mens jeg kunne sitte på land og spekulere på brunfargen. Jeg kunne nesten ha gjort det også, for det var ikke helt dagen min. NP derimot hentet opp både Flyndre og stor Gylte. Det var ikke før siste neddykk før landgang smilet mitt kom frem. Fulgte noen fjellformasjomer utenfor der vi skulle opp. Fikk syn på en grei Gylte som stakk nedover mot heimen sin. Prøvde å følge den, men så forsvunnet ut. Da kom den ny kompis nedover. Jeg gled rolig inn på han og skuddet satt. Ved oppmaåling viste det seg at dette er SnorkelRekorden på Gylte. i overkant av 1,5 kg er notert. En pen middag med en fisk som smaker kanon.

Nok en gang. SnorkelMoro er faen så gøy. Dykkes en eller annen gang i løpet av helgen. NP og jeg snakker om lørdag tidlig formiddag. Og hvorfor ikke. Det er meldt lite vind og sikten var bra under det brune laget 2-3 meter ned. Dessuten sparer jeg en flaske fredagsvin om så blir tilfelle.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar