tirsdag 20. desember 2011

Fant gnisten i Tronvika

Sted: Tronvik
Dato: 20. desember
Vanntemp: 5 grader
Sikt: 4 meter
Dykkere: Nils Petter og Fredrik
 
Etter forrige dykk med skuffende sikt, følte vi for å komme oss litt lenger utaskjærs. Med 6 minus på gradestokken, fristet det mest å ta i bruk klubbhuset til Moss Undervannsklubb, slik at vi kunne gjenfinne varmen fort etter møtet med det våte element.

Det ble en gedigent oppløft etter det forrige dykket. Vannet var kaldt og friskt og sikten ikke så værst. På vei utover kom GyltePetter over en av de flate fiskene. En liten flat en på rundt 500 g. GyltePetters kommentar tyder på lite dykking og lite fanging av fisk i det siste;
- Hadde harpunen vært spent hadde jeg faktisk skutt den lille stakkaren, jeg savner flyndre til kveldsmat.

Det skulle like vel bli flyndre på gutten. Når vi begynte å kjenne det litt på fingrene og tærne, ropte NP meg over. Her ligger det en ganske fin en. Siden jeg allerede hadde harpunen i hånda fikk jeg æren av å sette et perfekt skudd. Som takk fikk Petter'n beholde maten.

Et herlig dykk som absolutt ga mersmak. I romjula er det meldt godt med varmegrader og stor sol. Planen er et romjulsdykk, kanskje inkludert et vrak. Den som vil være med kan allerede nå sende mail og prøve å påvirke valget av dag. For min del er det ikke aktuelt før 2. juledag og helst ikke da heller. 3. dag høres i utgangspunktet vanvittig bra ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar