fredag 8. mars 2013

Deilig lunsj

Sted: Krokstrand
Dato: 8. mars
Temperatur: 0-1 grader
Sikt: Ikke all verden
Dykker: Bjørn Erik og Fredrik

Torsdagens planlagte dykk gikk i vasken. Delvis fordi jeg hadde for mye å gjøre og delvis fordi jeg kjente forkjølelsen snike seg på. Slukør(r)et måtte jeg melde pass til Blå mann. Så kom kvelden og halsen ble verre. I et desperat forsøk på å bli kvitt vondskapen gikk jeg på med honning, C-vitaminer og Aquevitt. Til ingen nytte. Fredag morgen var like ille om ikke verre, men .....
 Som en Gylte så klokt sa til meg  - Du blir ikke mye sykere av en halvtime i vannet, men du blir skikkelig syk av ikke hoppe i vannet.


En sms-senere satt både Blå mann og Flyndra i bilen med Black Jack'en på. Krokstrand var målet den solskinnslunsjen. Til og med bikkja fikk være med denne gangen. Og for en deilig lunsj det ble. Selv om sikten ikke var like god som den har vært i det siste, fant vi både Torsk og kantarell. Stort bedre lunsj får man ikke, eller jo vent. Den blir enda bedre når man tenker på at har knappet inn et hakk i beltet på Gylta. Og ikke minst fordi du vet han har mye mer lyst til å spise lunsjen sin i vannet enn å dykke ned i munnen til han/henne han må i skrivende stund.

Kommende tirsdag er annenhver tror jeg, og da blir vi vel kalde på tæra igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar