tirsdag 2. april 2013

Avsluttet påsken perfekt

Sted: Krokstrand
Dato: 1. april
Temperatur: 4 grader
Sikt: 4 m
Dykker: Fredrik
Dykkerleder: Roger

Etter å ha vært bonde nesten hele påsken, var jeg fast bestemt på at det eneste riktige å gjøre siste dag av ferien var å ta en svømmetur. Mens GyltePetter lette febrilsk etter barnevakt, passet jeg på å plassere dattern min hos han, slik at det ville bli enda vanskeligere å "ta seg fri". Det gjelder å passe på, mens man kan. Blå Kjell hadde jo lovet dykk 2. påskedag, så alene ville jeg ikke være ..... eller?
Nei det kom ikke som noen bombe. Blå Kjell var ikke å treffe, se eller høre fra. Men vannet kallet og SvartSkaten meldte seg til tjeneste som bikkjepasser og mental støttespiller fra land. Altså som Dykkeleder. Dette var såpass verdsatt, at vi har besluttet at dykkeldere, altså de som opererer fra land, vil fra 2013 også loggføres og belønnes. Vi ønsker jo flest mulig med oss på de fantastiske opplevlesene vi tross alt er vitne til.



Krokstrand var stappa med grillende familier og ørretyre fiskere. I vannet fikk jeg være i fred, både av mennekser, ørret og torsk. En 6-7 flate ble oversett og det ble med å teste kamera og plaske litt i lavvannet. Med herlig sol og 4 grader i vannet, slo dette husarbeid i heimen glatt.

Da utstyret var stelt, unger hentet og kvelden kom smygende, kunne jeg registrere at det passer helt fint med torskedykk fra 1930 - tiden. Forhåpentligvis kan det bli noen sånne i tiden fremover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar