onsdag 18. desember 2013

Skuffende frokost, men deilig lunsj

Sted: OBOS-stranda
Dato: 16. desember
Temperatur: 4 grader
Sikt: 3 m
Dykkere: Fredrik 

Hele 14 dager siden sist dykk. 14 lange dager siden sist det var annenhvertirsdag. Men dagen begynte ikke sånn slike høytidsdager bør begynne. Frokosten var under enhver kritikk. Vel selve maten var egentlig helt på høyde. Brødskive med vaniljeyoghurt og syltetøy som pålegg, er en videreutvikling av den gode gamle rømme med sukker, jeg fikk av Solberg, før jeg kunne svømme. Kaffen var også av det gode slaget, men ....
Tekstmeldingen som tikket inn fra Gylta var under enhver kritikk, og gjorde at vanlijeyoghurten satt seg i barten, brødskiva på skjorta og syltetøyet i rævva, i god gammeldags Jokke og Valentinernes ånd. Aldri så galt det ikke er godt for noe. Skulle Gylta pioritere jobb, skulle jammen jeg gjøre det samme. Og et av jobbens mange høydepunkter er jo lunsjen. Derfor valgte jeg å nyte en deilig lunsj på stranden. Vel selve maten var vel ikke noe å rope Tjuhuu for. Dobbelskive med leverpostei er kjent og ikke alltid like kjær matpakke. Kaffe hadde jeg heller ikke, men ....


Jeg var jo på stranda, ved sjøen, i drakta. Man kan da ikke klage da. Ok, sikten var ikke all verden, vannet var kaldt, ja så kaldt at jeg mistet følelsen og fikk den vondgode prikkingen på vei hjem. Var det liv? Lite. Noen små svømmesaker, en og annen manet før det mot slutten passerte en fisk av litt større karakterer. Altså ikke stor som i Juletorsken, men ei heller liten som yngel. Litt usikker på sorten her, men heller mot Knurr. Den virket dog noe tykkere og litt stuttere enn de knurrene heg har sett før. Dessuten var den en god del større. Gylte størrelse omtrent på den.

Totalt sett ... ja jeg tror ikke jeg overrasker noen ... det er deilig å fryse litt her og der, så lenge man kan være uti ...

Senere på dagen tok jeg forøvrig farvel til SnorkelBarten. Et vedmodig men kjærkomment farvel. Så får man vurdere om det blir SnorkelSkjegg eller SnorkelBart neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar