fredag 30. november 2012

Hastedykk

Sted: Kjøvangen
Dato: 29. November
Temperatur: 6 grader
Sikt: 5 meter
Dykkere: Nils Petter

Ikke la dere lure av bildet, det er torsken fra Krokstrand, men det kunne blitt torsk på meg i dag også.

Det hele begynte med en avbestilling på ettermiddagen, og da ble det akkurat tid til et dykk før barna måtte hentes før dykketreninga inne. Her måtte det gå unna, og Kjøvangen ble valgt pga kort avstand. Fredrik hadde enda mindre tid enn meg,og måtte stå over denne gangen.

Det merkes at det er blitt kaldere, og heldigvis tok jeg med tid til å ts på buske og sokker hjemme. Vannet var friskt, og sikten god! Bunnen var tydelig på 5 meter, og man kunne se helt ned på ca 8, men vintergrumset (den hvite råka under vann) gjør det litt utydelig.

Jeg fant en fin gjeng med små-torsk å svømme sammen med. Og etterhvert fikk vi besøk av en storebror i 2-3kg klassen. Det var nok en grunn til at den hadde lagt på seg så mye, for den var så sky at jeg ikke hadde sjangs til å komme innpå den. Men nå, i ettertid, angrer jeg på at jeg ikke prøvde et skudd, sannsynligvis hadde rullepunen hatt nok futt.

Lykke til i dag, Fredrik, du vet hvor du kan finne den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar