søndag 2. desember 2012

En herlig lunsj

Sted: Kjøvangen
Dato: 30. November
Temperatur: 4 grader
Sikt: 7 meter +/-
Dykker:  Fredrik

Etter at jeg måtte kaste inn håndkle på torsdag og la Gylte svømme sin egen sjø, la jeg inn et ekstra gir på jobben og produserte nok timer til å innvilge en aldri så liten fredagslunsj på stranden. Maten smakte ypperlig i bilen på vei til Kjøvangen.

Gylta hadde rapportert om bedre enn middels sikt så jeg var litt spent. Spenningen gikk over til bekymring da jeg så all sjøen som stod rett inn på stranda. Heldigvis hadde den lite eller ingen innvirkning på det som skulle bli en herlig lunsj under vann.


Det var ingen problem å se detaljer bunn på 7-8 meter. Og kanten utenfor "luksusbrygga" til "luksushytta" på "luksustomta" var lett synlig fra overflaten i alle fall overgangen. Tar jeg ikke helt feil ligger den på omtrent 9-10 meter.

 
Denne gangen ble det ikke noe fangst å skryte av, men opplevelsen var stor, selv alene. Jeg kom over noen småstimer med smålyr, men ikke torskestimen til Gylta. I tillegg kunne jeg plukket et par flate, men betraktet de heller denne gangen. Den ene sågår svømmende rett mot mitt smilende undervannsfjes.

Borte ved det nevnte "luksusstedet" fikk og jeg også hilse på en pen 1,5kg's Torsk. Heldgivis for meg stakk den før den var på skuddhold jeg hadde nemlig allerede kjøpt inn salmalaks og indrefilet for alle hundrelappene.

En time i vannet, ga nok et herlig dykk og isklade hender og føtter. Det gjør faktisk så vondt i opptiningsfasen at det nesten har begynt å bli deilig. Da snakker vi fetish, også kalt SnorkelMachosisme.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar