tirsdag 18. desember 2012

Julegrana opp - en dypere mening med julen

Sted: Kjøvangen
Dato: 18. desember
Temperatur: 3 grader
Sikt: 9 meter +/-
Dykker:  Bjørn Erik, Andreas, Rune, Nils Petter og Fredrik

Med annen-hver-tirsdag for døren i lik linje med julen, lå alt tilrette for en skikkelig juletrefest for SnorkelPikkene. Og til en helt vanlig tirsdag morgen, skjønt annen-hver-tirsdag er jo ikke helt normal, å være, ble det rekordoppslutning på Kjøvangen. Her skulle gutta virkelig gi julen en dypere mening (sitat: Jarl Malcom).

RadioRune droppet spinningen, Burney leverte avisen tidlig, Øwre la kundemøtene til onsdag, GyltePetter lot tenner være tenner og undertegnede lot som om han ikke hadde mye å gjøre på jobben. Oppmøte 9.15 ble noe senere for flere og mye senere for Flyndra. Juletrefesten måtte dokumenteres, og med nytt utstyr fra Japanphoto i esker, var det ikke bare å slenge seg rundt på en-to-tre, spesielt ikke når barn skulle kjøres til skolen og den bedre halvdelen til jobben og bikkja skulle markere sitt område. Det ble venting på gutta, men jeg spør meg fortsatt.
- Hvorfor i all verden ventet dere ikke i vannet. Sikten var vanvittig bra og det var 3 grader varmere i vannet enn på land. 
Svaret på det får jeg kanskje aldri.


Rett før ti var fem SnorkelNisser i vannet og ivret etter å danse rundt juletreet som lå pyntet og klart på seksmeters dybde. Selv hadde jeg ikke sjans til å danse, da jeg lesset på meg bly nok til å stå for ammunisjon til hele norges rypejegere i fjellheimen. Fordelen var at jeg kunne ligge dønn stille på bunn å bivåne moroa. Bakdelen? Fy svarte banan, jeg ble sliten.


Med dans og fotografering unnagjort, tok SnorkelHekkel fravel, mens to kalde SnorkelJegere fulgte etter. GyltePetter og FlyndreFredrik har vært ute flere vinterdager før og har som tidligere nevnt den litt sære fetish'en av frosne tær og fingre. En god halvtime senere hadde vi ikke funnet mer enn et par flate hver og fått den deilige følelsen av å ikke føle noe på både tærne og fingrene.

Nok et vellykket dykk, og vinteren skal man pokker ikke undervurdere. Eller det er vel faktisk det vi skal, altså under og vurdere.

Takk for en dyp og herlig JuleTreFest.








2 kommentarer:

  1. Flotte bilder, dog noe dårlig kvalitet på bildene. Billigkamera?

    SvarSlett
  2. HaHa den var intern. MesterKokk Grønnsak

    SvarSlett