tirsdag 4. juni 2013

Pollenallergi


Sted: Tofteholmen
Dato: 2. juni
Temperatur: 14 grader
Sikt: 1 m (3m lenger ned)
Dykkere: Fredrik
Dykkeledere: Nils Petter, Ludvig, Josefine og Sofie

Pollen, eller blomsterstøv om du vil er en pest og plage for mange i disse dager. Det forårsaker tårevåte øyne, kølende nese og tette kanaler. Jeg har ansett meg selv som heldig som har sluppet unna. Men på søndag fikk jammen jeg også kjenne på pollenallergien. Det klødde noe vanvittig i kroppen etter å komme i vannet, men da jeg ankom Tofteholmen ble det tårer i øynene. Det var pollen på det værste. Blomsterstøvet hadde besudlet Oslofjorden. Pokker er det mulig. Drittsikt.


Ikke annet en flott dykkeplass ble funnet og det eneste spennende enn kunne oppleve var en måke som trodde jeg var slem og angrep meg. Jeg er riktig nok litt jentegærn, men det får da være grenser. En engel hadde kanskje gått ann, men en liten måkeunge med vinger er ikke vinger for meg. En Gylte ble forøvrig eneste fisk av litt størrelse som ble observert. Forøvrig brukte Sharken overraskenede kort tid over til Vestfold.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar