onsdag 26. juni 2013

Midt i brunøyet

 Sted: Kjøvangen
Dato: 25. juni
Temperatur: 18 grader
Sikt: 0,4 m
Dykker: Fredrik

Aldri har jeg funnet så lite gleder ved å dykke som denne tirsdagen. Optimismen var det ikke noe å si på, for den var til stede. Trua på at det var både litt sikt og fisk var på plass i likhet med solsteik og godt vær. Kjøvangen ble valgt, da jeg skulle hente vesla på golfbanen litt senere. Men du som jeg angrer på at jeg ikke spilte golf i steden. Det var så brunt og så grumsete at det ga rett og slett ingen mening. Det eneste positive var vel kanskje at man fikk vært ute i sola. Men hvor positivt er det egentlig å være ute i sola iført kondom, ja til og med en kammokondom?


Sjekket sikten ned til 7-8 meter uten antydning til bedring og da gadd jeg ikke mer. Det var sikkert flust av fisk, men når man ser klart 40 cm (toppen) var de long gone alle sammen innen jeg var i nærheten. Nei dette var begredelige greier. For å få oppreisning tok jeg turen til Oven for å sjekke der. Samme suppa å se fra land, så da grillet jeg flintsteik i steden. Og den smakte godt den altså, kanskje spesielt ute og på stranda ... uten kondom .... Nei dette var rett og slett et dykk mitt i brunøyet.

Bare å padle hjemover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar