onsdag 3. oktober 2012

Tour de Hvitsten

Sted: Emmerstadbukta og Hvitsten
Dato: 2. Oktober
Temperatur: 12 grader ??
Sikt: 2-4 meter 
Dykkere: Nils Petter og Fredrik

Man sier ofte borte bra, men hjemme best. Ikke helt sikker på den alltid. Høydepunktene er ikke like høye her nede på østlandet kanskje, for ikke snakke om sikten. Det var likevel en skuffet og noe nervøs kar som ikke fikk bagasjen når vi landet på Gardermoen. Heldigvis kom den til rette og ble kjørt på døra. For å forsikre meg at alt var på plass, forhørte jeg meg om det var liv i Gylta og åpningene var til stede for vannkjenning. Det var det slevfølgelig ikke før til søndag .... men så kom det jammen en tekstmelding.

Et barn i barnehagen og det andre på besøk hos venninne, betød et ørlite fjordgløtt og SnorkelTaxien fant veien til Emmerstadbukta. Et helt ukjent terreng for oss begge. Her var både pent og langtgrundt og folk var tilsynelatende vennlige, med åpen port slik at utstyret kunne lempes av. Heldigvis bestemte vi oss for å parkere utenfor porten sånn i tilfelle. Det var lurt. Porten var både boltet og slått da vi kom tilbake. Et greit dykk ble gjennomført, uten alt for god sikt. Mange flate ble observert og jeg tok med meg en hjem til middag.



Da vi nesten nådde p-plassen med bly og den vannvittig tunge fisken, kimet det i gylta's flate, altså telefonen. Line eller Lene (du sier Line, jeg sier Lene) ville ha meg seg minsten hjem. Jøss to karer uten mat og drikke, eller unger eller lignende. Vi drar til Hvitsten, der er hverken mat eller drikke, men nok et sted vi ikke har dykket.

Som sagt så gjort. Bedre sikt her til tross for at bølgene slo ganske godt inn. Enda flere flate ble observert og vi, i alle fall jeg, kan konstantere at torsken er på plass. Jeg hadde allerede skutt middagen min og lot en kilos kar få svømme videre. Så ytterligere to av samme kaliber. Vi går en fin tid i vente ....
Innbakt rødspette med pasta i hvit ostesaus og bacondryss

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar