torsdag 10. november 2011

Fremdeles GOD SIKT!

Sted: Krokstrand
Dato: 10. november
Vanntemp: 8 grader
Sikt: 8 meter
Dykkere: Nils Petter

Hva gjør man hvis man plutselig har en time til fri disp en torsdag? For min del var det ikke vanskelig å finne svaret: dykke.

Jeg må innrømme at det var en av de mer nervøse kjøreturene jeg har hatt, tankene svirret rundt i hodet mitt, nå kan jo egentlig bare sikten bli dårligere? Er det like bra? Jeg pustet lettet ut i snorkelen da jeg kunne konstatere at, nei, sikten er ikke dårligere, og ja, den er minst like bra som for 2 dager siden, hvis den faktisk ikke er blitt enda bedre!  Det er masse liv rundt moloen, anemoner, store stimer med småfisk (20-30 stk), og jammen så jeg ikke noen kompiser også, 2 stk Gylter på godt over kiloen vimset rundt mellom steinene. De ligger der fremdeles og kan beskues (fanges?) ved senere anledning.  Langsetter flyndrebakken lå flatfisken på rad og rekke, alt var som det skulle være og jeg kan sove godt i natt.

Nok et megaherlig akvariedykk, men de store pannekakene hadde gjort som i eventyret: svømt fra gyltepetter, mann-brann, kone-krone, 7 skrikerunger osv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar