mandag 7. november 2011

Krokstrand FlyndreAquarium.

Sted: Krokstrand
Dato: 7. november
Vanntemp: ca 9 grader
Sikt: 5-6 meter
Dykkere: Nils Petter

Det så ut som at tiden ikke skulle strekke til en kjapp morgendukkert i dag, men så åpnet muligheten seg.  Møtte Rune på Shell, som noe overrasket lurte på om "Skal du dykke nå??".  Det skulle jeg, og Krokstrand var målet.

I dag kunne man tatt innganspenger til Krokstrand FlyndreAquarium. Vannet var så og si blikk stille, og sikten helt konge. Kunne se bunn utenfor moloen (ca 7 meter), men ikke helt klart. Da måtte jeg helt inn på grunna på rundt 5 meter. Flyndrik skrøt av å ha sett torsk, de så jeg ikke snurten av, men flatfisk var det mer enn nok av. Jeg sluttet å telle da jeg hadde sett 10 stk i løpet av en halvtimes tid. De fikk ligge urørt, jeg så etter store pannekaker... Og jammen lå det ikke en der i dag også, drøyt 2kg deilig piggvar blir middag en av de nærmeste dagene, herrrrlig!

Vi har vel ikke akkurat skrytt av bunn/formasjonene på Krokstrand, men når sikten er så god som nå, er det rett og slett deilig å fly 5 meter over bunn og se på flyndrer, eremittkreps, skjell og sjøstjerner. Langs bryggemoloen er det store stein og tang, og i dag også en stim med små-fisk, kjempefint!

Som sagt er nå tiden inne for et knalldykk!
Tid: i morgen
Sted: Krokstrand FlyndreAquarium
Inngang: gratis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar