onsdag 24. juli 2013

Ensomme rytter ... like blid

Sted: Brevik Marina
Dato: 23. juli
Temperatur: 19 grader
Sikt: 3 m
Dykker: Fredrik

Den familiære strandturen med tilsynelatende god sikt på Sonstranda medføre spontan innkalling til dykketreff. Flyndra var ikke vanskelig å lure, siden det tifeldigvis lå båre ABC-utstyr og drakt + bly i strandbaggen. På grunn av manglende respons, ble dykket flyttet til Brevik Marina der det som kjent er mye mudder men også litt fisk.
Ensomme rytter ble like ensom på marinaen, men smilte fra øre til øre likevel. Ikke nødvendigvis fordi det var kongesikt, det er bare deilig å sveve blant gylter og ål og kose seg. For ål og gylter var det nok av. Hadde en stor en på kornet, men ble så fasinert da jeg så den lå side om side med diger ål. 10 cm mellomrom var alt. Etterhvert skvatt de unna begge to, men da jeg var på utkikk ved samme sted litt senere, dukket den samme sværingen foran harpunspissen igjen. Denne gangen ble han spart fordi han passet på den mye mindre dama si. Til syvende og sist ble jeg enig med meg selv om at det aller beste var å late som Gylta lurte meg denne gangen. Jeg dro hjem til biff-middag og Gylta satt igjen med følelsen av å ha lurt meg. Økt selvtillit til storingen, som i alle fall for leve til neste gang.



Blant disse steinene var det mange gylter som koste seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar