mandag 2. januar 2012

Nyttårsspurt


Sted: Krokstrand
Dato: 31. desember
Vanntemp: 3 grader
Sikt: 5 meter
Dykkere: Fredrik
 
Med den store juletorsken vi bommet på friskt i minnet og vissheten om at den overivrige tannlegen GyltePetter uoffisielt lå ett dykk foran meg i år, la jeg inn en desperat sluttspurt i lysets siste time på nyttårsaften. Målet var å hanke inn en 3 kilo's torsk og skyte meg forbi tannlegen på fangst barometeret og komme ajour på antall dykk.

Det var nesten helt stille både på stranden og på lavvannet. Sikten var relativt god, men det ble beskjedent med lys og jeg hadde tatt med feil type batterier til lykta. Altså et skikkelig skumrings dykk. Men den store torsken glimret med sitt fravær. Jeg klarte å komme ajour på antall ganger i vannet, men skulle jeg kommet i kapp med SnorkelJeger'n måtte jeg ha plaffet ned den litt for unge torsken jeg så og alle 4 flyndrene som lå intetanende og koste seg i flyndrebakken. Jeg droppet det og fikk heller bite i sanden og innrømme at jeg ikke ble SnorkelJeger 2011.

I skrivende stund er tannlegen bare 30 minutter unna å innvie 2012 med et nytt dykk og nye kg med fisk i fryser'n. I morgen er det annen-hver-tirsdag og da er nok jeg også på plass i det etterhvert relativt kalde og klare vannet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar