mandag 3. september 2012

Hvor var du da Flyndra knakk finna?

Sted: Brevik Marina
Dato: 2. september
Temperatur: 19 grader
Sikt: 2 meter 
Dykkere: Nils Petter og Fredrik

Etter gårsdagens kapring av begrepet Kollen, eller undervannskollen om du vil, fant vi det lurt å fortsette i samme stil. Vi husker vel alle da Brå brakk staven i Holmenkollen? Det skjedde igjen, vell og merke ikke på Kollen, men ved Brevik Marina. Da flyndra skulle sparke fra sa det knepp i finna, men det kom ingen funksjonærer med ny finne.

Vi spør oss, hvor var du da flyndra knakk finna? For i likhet med Oddvar ga aldri finna opp, og gikk tilsutt stolt hjem som vinner av GyltePrisen denne søndagen. En fin Gylte ble satt til pers for å redde fiskakakene til GyltePetter. For vi spør oss. Hvor var du da GyltePetter mistet Gylta? Den nye rullepunen gikk av med et drønn. Såpass frisk var lyden, at jeg umiddelbart trodde jeg var skutt i låret og steg raskt til overflaten. Samtidig kom det to Gylter opp like bortenfor meg, en med tråd gjennom seg. Den friske, hjemmelagde, skikkelig bra rullepunen har såpass fraspark at han uten å nøle skyter pila tvers gjennom fisken, selv Gylta som har et relativt hardt ytre .... men om vi tar av ytterskallet, bor det en smurf i oss alle ... noe som sikkert forklarer blåskjæret i Gyltekjøttet.

NP la fangsten i nettet som var festet til fangstbåten min. Det jeg glemte å si til han var at nettet ikke var knytt igjen i bunn. At GyltePetter og FlyndreFredrik er som to litt for store barn, kan man vel neppe skyve under en stol, og det er ikke bare lek og moro som følger med det barnslige. Da jeg senere fikk has på mitt fine eksemplar av en fisk, var ikke Nils Petter sen om å skulle sammenligne fisk. Min er større enn din fisk liksom .... eller min pappa er sterkere enn din ... ja dere skjønner hvor det bærer, for det var ikke langt. I nettet var det jo ikke så mye som et fiskebein igjen, men tro meg Barnslige Fiskekaker ble det, sikkert med bokstav makaroni til.

For å feire den flotte dagen og den herlige seieren det var å komme seg i vannet tross at man egentlig ikke har tid, tok vi Bolt sin kjente feirng til et nytt nivå. Nå har vi også lagt selveste Usain for våre svømmeføtter.



Nok et herlig dykk uten den helt store sikten. Skyggene så vi, men det var nok sikkert mange store luringer som rett og slett gjemte seg i Oslofjorden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar