torsdag 27. september 2012

Troms og Nordland - dag 3

Flesnes ligger som kjent i Troms fylke, mens Bø ligger både i Vesterålen og Nordland fylke ja i og for seg i Telemark også, men der holder vi oss unna. Dagen som nesten forsvant ble tilbragt nettop troms og nordland. Jeg i Troms og jegerne i Nordland



Med festmiddag innabords og vin som nesten rant over, våknet undertegnede med hodepine og generell bedriten form. Øivind og Kristian var uforskammet opplagte og dro avgårde på rypejakt altfor tidlig. Selv la jeg meg på sofaen med Jo Nesbø, leste en side og den var bra, før jeg sovnet og våknet igjen ved 12-tiden. Først kl 14 kom jeg meg i vannet. EN torsk ble observert, men den stakk med halen etter seg. Et par krabber ble også observert, men latt i fred. Kråkeboller kryr det av her. Planen om å svømme ut til holmen skar seg helt, men håpet er at dykk to skal bli meget bedre. Jaktrapportene tilsier at det ikke blir Rype til middag, til tross for at skudd er løsnet. Flere fugl ble sett på jaktterrenget til G-sport duden, så det spørs om ikke Bø blir besøkt en annen gang også.

Jaktrapporten fra jegerne etter hjemkomst lyder som følger:
Bø var vannvittig vakkert. Flatt ned mot vannet og en skikkelig fjellkjede, der spesielt den ene fallosen var imponerende. Dessuten var været helt bra, ikke sol men lett skydekke. Ni fugl ble støkket, to skudd avfyrt og det ble kylling til middag. Dykk to utgikk for egen maskin, da jeg hadde fått et akutt sofatilfelle. Men at Hødd banka Bergen var moro, og ikke minst leverte de herlig fotball.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar