fredag 21. september 2012

Saatana Perkele

En spent FlyndreFrans dro ivrig ned til Kiwi for å hente seg det som skulle bli katta i esken, karbonen i eksen eller det vi på godt norsk kaller sika säkissä. Kraft uttrykk som saatana perkele og vittuperkele satt løst da jeg åpnet eksen.

Jeg hadde kommet over billig karbon på nettet og etter en samtale med kundeservice der, mente karen at det slettes ikke ar noen dum ide å lage finneblader av karbonen. Som kjent er mine grønne finner for lengst kaputt ... to par. møkk ... vittuperkele. Fotlommene hadde jeg jo inntakte, så tanken var å bytte plast med karbon. Karbonen viste seg være en rull med tynn tynn film, så selv med flere slike lag sammen var dette døfødt. Her må det en plan B til.


Plan B
Ikke så galt at det ikke er godt for noen. Selger var sikkert fornøyd med salget og Runa sikkert fornøyd med at Plan B tar kortere tid en plan A ville gjort. Hva var så planen. Grønn plast beholdes og limes med epoxy. Deretter legges karbonfilmen over plasten for å styrke den. Samme prosedyre på begge sider. Hvor lenge det holder. Spør du meg tipper jeg at dette går til helvetti relativt fort.

Da gjenstår herding og testing av finner før porsjektet formelt avvikles. Og for de som enda ikke har koblet den merkelige språkbruken med prosjektnavnet .... kom hit skal dere få en kopp kaffe ;-)
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar