lørdag 18. august 2012

Det nærmer seg

Sted: Krokstrand
Dato: 18. august
Temperatur: 20 grader
Sikt: 0,5 meter 
Dykkere: Vegar og Nils Petter

Harpunen er snart ferdig! Nå er det mest finpuss som gjenstår. I dag var jeg nede i Sjøboden og kjøpte line for å få bunnet ferdig strikkene. Det var spennende å montere og prøve å spenne harpunen for første gang... Så langt ser alt ut til å holde, ingen strikker har røket, ingen knutter gått opp og ingen sprekker i treverket. Nå må jeg bare sage gjennom metall"pinnene" som skal feste triggermechen, og "akslingen" til trinseskivene før jeg kan legge et strøk med epoxy og prøve den i sjøen -det blir stas!


Og, så fikk jeg et dykk i dag sammen med en hyggelig kar som het Vegar. Han hadde booket time med instruktør fra Soon Fridykkerklubb. Oppdraget falt på meg, og i løpet av ca 2 timer fikk han en innføring i fridykking, med spesiell vekt på sikkerhet.  En deilig slettvar ble også tatt med hjem, den blir middag i morgen. (Sikten var helt rævva....)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar