mandag 13. august 2012

Observasjon ved OBOS-stranda

Sted: OBOS-stranda
Dato: 12. august
Temperatur: 18 grader
Sikt: 1 meter
Dykkere: Mysterydick og Nils Petter

Dagen i dag ble for det meste brukt på harpunen. Det er mye som skal pusses og files, og det er så gøy at jeg valgte dette fremfor dykk ved Sauholmen, selvom jeg hadde åpen invitasjon til skyss i Ohaha fra hotellet. Men, etterhvert som harpunen begynte å ta form og solen etterhvert begynte å nærme seg å dykke ned i havet, ble lysten min på et dykk i havet også sterkere og sterkere.

Det slo meg plutselig at: hadde ikke Fredrik sett en ukjent SnorkelMann på OBOS-stranda? En Mysterydick? Jeg logget meg kjapt inn på SnorkelSiden (http://snorkelpikkene.blogspot.no/2012/07/mysterydick-pa-obos.html) og så på bildet. Jo, der satt han! Akkuat som i kveld, solen på vei til å gå ned og nokså stille vann. Kanskje han var der i dag også?? Spent som fy satte jeg meg i bilen og kjørte mot OBOS-stranda.

Det var som å se bildet på SnorkelSiden da jeg kom frem, men, ingen SnorkelMann på benken. Kanskje han allerede var i vannet? Sikten var dessverre ganske dårlig, og håpet mitt om å se SnorkelMannen ble mindre og mindre. Jeg vekslet mellom å dykke ned og å padle rundt på flåten for å se om jeg kunne finne han. Etter en drøy time i vannet tenkte jeg; -et siste neddykk, og så får jeg komme meg hjem. Og da! På omtrent 4 meter så jeg noe! Heldigvis hadde jeg med GoPro'en, og så fort jeg kunne fikk jeg skrudd den på og begynte å filme. Grumset gjorde sitt til at jeg ikke fikk sett han ordentlig, men at han hadde det bra var det ingen tvil om. Så forsvant SnorkelMannen inn i grumset like fort som han hadde kommet.

Mysterydick er nå sett, og avbildet, to ganger. At han er i området er det ingen tvil om, og jeg tror nok at vi kommer til å se mer til han i tiden fremover. Det er bare å kikke ekstra godt etter på fine sommerdager, så skal du ikke se bortfra at du også kan få et glimt av Mysterydick.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar