mandag 27. august 2012

Hjemmelagd vin, lavvo og bålkos

Sted: Bile
Dato: 24. august
Temperatur: 20,5 grader
Sikt: 0,5 meter 
Dykkere: Fredrik

Som et ledd i forberedelsene til Soon Fridykkerklubb sin fridykkerleir på Bile lørdag og søndag, meldte Skybert og Flyndra seg frivillig til å klargjøre plassen og legge hevd på vårt territorie på Bile. At vi hadde glemt kortet hjemme, stoppet oss ikke fra å få med oss litt bålkos heller. Hjemmelagd SnorkelVin smaker selvfølgelig "Skikkelig Bra", spesielt foran bålet og i plast glass.

Men før kosen, må det selvfølgelig jobbes. Frosken ble lesset til over randen og de to SnorkelPikkene la seg på toppen av lasset og freste ut til Bile i plan .... utrolig nok.  Da vi kom frem tok vi harpunene frem og jagde enhver med tanker om å kapre vår tiltenkte leirplass. Med nød og neppe fikk vi opp en lavvo i tide. Det vil si, vi fikk spredd den utover, for vi hadde jo ingen stenger til å heise den med. Vi kunne jo brukt et tre, men siden vegetasjonen er sparsom på Bile valgte vi å ta vare på den. Skybert fikk æren av å rette opp sin feil, da han hoppet i frosken på vei mot Son Spa.


Jeg meldte meg frivillig til en annen viktig jobb, sjekke farvannet for ulumskheter. Og de kan jeg love deg det var mange av. Ja så mange at jeg ikke så en dritt. Da skal jeg love deg det var vondt å vake på sydspissen av Bile, mens Skybert stod på land, spurte om sikten og kunne fortelle at Lavvo'en var reist. Det var jo ikke det at han stod på land i seg selv, som gjorde det vondt. Fredag kveld og gutten hadde jammen fått med seg en Cognac av beste sort. Jeg svømte slukør(r)et videre og kunne konstantere at sikten slett ikke var bedre resten av veien tilbake.

Et flott dykk ble avsluttet med et enda flottere bål og den aller flotteste hjemmelagde vinen. Vi hadde det med andre ord helt supert og så frem til to dager til på den flate øya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar