onsdag 1. august 2012

Harpunprosjektet fortsetter

Endelig har det gått lang nok tid siden lamineringen. Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa da jeg fant ut at snekker'n i Son hadde ferie, men heldigvis fant jeg en erstatning. Det jeg trodde var Moss Snekkerverksted, viste seg å være Moderne Materiell Butikkinnredning, uansett, de var ikke på ferie, og stillte villig opp for å høvle stokken slik at den ble vinkelrett i alle bauger og kanter. Betaling skulle de ikke ha, stor takk til dere!

Da var det bare å starte på det skumle -å frese spor til pila. Skummelt fordi nå kunne jeg ødelegge hele prosjektet hvis jeg dreit meg ut med fresen. Jeg målte opp og ned og frem og tilbake før jeg freste igang. Resultat: perfekt!

Det ble med sporfresing i kveld, fortsetter i morgen med å frese spor til triggermech. Det tar tid å lage en harpun, men fy søken så vannvittig gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar