onsdag 1. august 2012

Full fres på fresen

Det begynner virkelig å ligne på en harpun! (ihvertfalI i mine øyne). I ettermiddag/kveld fikk jeg frest ut og justert spor til triggermech, frest ut gjennomgående "spor" for å kunne justere preload og frest ut plass til trinseskivene og strikk i fronten.

Neste steg blir nå å lime på teak "utenpå" sporene for trinseskive og strikk. Når det har tørket noen dager kan jeg borre opp hull for akslingen til trinseskivene og hull til festepinnene til triggermech'en. Alt har egentlig gått veldig greit så langt, jeg har til og med laget et lite feilskjer (som jeg har hørt av Fredrik man skal gjøre når man lager harpun selv). Mitt feilskjer er på siden av triggermech'en, selvom jeg tror at det egentlig skulle være et sted langs sporet til pila...



Jeg håper å være ferdig med alt det tekniske i løpet av helgen, og begynne å forme stokken i løpet av neste uke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar