onsdag 8. august 2012

Overraskelse

Sted: Krokstrand
Dato: 8. august
Temperatur: 17 grader
Sikt: 6 meter
Dykker: Nils Petter

Soon Fridykkerklubb skal servere SnorkelSuppe på Kystkultursenteret på lørdag. Og etter sist gang, da suppa ble utsolgt fortere enn man kan si "finn fire fine flate flyndrer", skjønte vi at vi måtte sanke masse deilige ingredienser fra spiskammerset under vann. Jeg lar meg ikke be to ganger når det er snakk om dykking, og satte kursen mot Krokstrand.

Jeg var ikke veldig optimistisk ang. sikten, men det kunne jeg ha vært! Super sikt i dag! Kunne se bunn utenfor moloen, riktignok var det veldig lavvann, men 6 meter sikt er allikevel mer enn godkjent på denne tiden av året. Kunne lett se fisk på 6 meter.

Fantastisk deilig å padle rundt i bortimot 2 timer og kikke på alt livet, jeg så flere ål, gylter, torsk og sjøørret (under kiloen) og mange bergnebb og flyndrer. 1 flat en og 1 gylte fikk æren av å få bli med i suppa på lørdag. Sannsynligvis blir det ny runde i ferskvareavdelingen både torsdag, fredag og kanskje også lørdag.



Dykkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar