fredag 31. august 2012

Rullepun i solnedgang

Sted: Krokstrand
Dato: 31. august
Temperatur: 18 grader
Sikt: 4-5 meter 
Dykkere: Nils Petter

Fredag ettermiddag, ingen forpliktelser, ikke noe man gjøre, fin sikt i fjorden i går, enkelt valg: -helgen må dykkes inn. Krokstrand måtte prøves etter gårsdagens trening med bra sikt.

Sikten var heldigvis fremdeles av det fine slaget. De kjente flate i Flyndrebakken kunne lett ses på +/-4 meter, de fikk nok en gang ligge i fred og ro. I dag var det først og fremst ny test av rullepunen som stod på programmet. I dag fant jeg en teknikk slik at jeg nå klarer å spenne rullepunen til maks preload. Nå sparker den virkelig ifra seg. En plankebit ble brukt som blink, og pilen satte seg godt fast (ca 1cm inn) i plankebiten på ca 5 meter. Det var også gledelig å finne ut at pila går dit jeg sikter. Håpet var så å finne en dorsk eller to, saken ble den at jeg faktisk fant mange...men av det lille slaget.

Det var nok en gang så utrolig avslappende og gøy å dykke at jeg ikke ga meg før sola gikk ned. 2 timer i vannet en fredag ettermiddag er en av de beste måtene å avslutte uka på, og varme opp til helgens dykk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar